תאגידי המים ניתקו אלפי בתים מזרם המים בשלושת החודשים האחרונים

    שלמה בן יוסף No Comments on תאגידי המים ניתקו אלפי בתים מזרם המים בשלושת החודשים האחרונים
    23:39
    09.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דובר צה"ל: תבוטל הילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ איתן כבל בשיתוף עמותת ידיד חשף משרד האנרגיה והמים את כמות ניתוקי המים בשלושת החודשים האחרונים. כן חושפת תשובת המשרד את חובות התושבים לתאגידי המים ברחבי הארץ בשנים 2012-2013.

     על פי הנתונים שנשלחו לכבל התאגיד שניתק את מספר בתי האב הגדול ביותר בשלושת החודשים האחרונים הוא תאגיד הגיחון הפועל באזור ירושלים וניתק 824 בתי אב בתקופה זו. במספר תאגידי מים דוגמת שרונים, מי אביבים ומי אונו לא בוצעו ניתוקים כלל על אף החובות לתאגידים אלו. בנוסף חושף הדו"ח כי כמות החובות של תושבים לתאגידי המים עלתה מ-2012 ל-2013 בסכום של מעל ל-120 מיליון שקלים, עלייה המעידה על המצוקה הכלכלית ההולכת וגוברת .

     עוד עולה מהנתונים כי מרבית הניתוקים הם  לתקופה של יומיים. לדברי כבל, "מדובר בנתונים קשים מאוד. בלתי נתפס שבשנת 2013 משפחות שלמות בישראל נותרות ללא מים בשל חוב כספי. העובדה שמרבית הניתוקים הם לתקופה של יומיים מוכיחה כי אין צורך להשתמש באקט המשפיל הזה וישנן דרכים אחרות לגבות את החוב. אמשיך לפעול על מנת שלא יהיה אדם אחד בישראל שביתו מנותק ממים אפילו לשעה".

    כבל הוסיף כי הוא מתכוון לקדם שתי הצעות חוק בנושא אותן כתב בשיתוף עמותת "ידיד". האחת מציעה מניעה כוללת של ניתוקי מים ללא כל סייג והשנייה מציעה לחייב את התאגידים להתקין מדי מים ממוחשבים שיאפשרו לאוכלוסיות מוחלשות לרכוש מים בצורה שתמנע ניתוק שלהם כמו שנעשה עם מוני החשמל הממוחשבים.



    0 תגובות